Kaç kişi ziyaret etmiş?

30 Mayıs 2012 Çarşamba

The Avengers'a Hazırlık: CAPTAIN AMERICA!

The Avangers'ın bir diğer hazırlık filmi olan Captain America'yı nihayet geçen gün bitirdim. Aslına bakarsanız normal şartlarda böyle bi filmi bırakın izlemeyi, adını bile anmam. Çünkü oldum olası Amerika reklamı yapan filmler hep itici gelmiştir. Şimdi "Hollywood yapımı olupta Amerika'nın reklamını yapmayan film mi varki?" diyor olabilirsiniz. Bi yerde haklısınız tabi ama birde şöyle bi durum var: Filmin adı bile buram buram reklam kokuyo. Olayın abartıldığı, bir uç noktadır yani bu film :D
Amma velakin Avengers filmi için izlemiş bulundum işte. Peki beğendim mi? Onu yazının sonunda söylerim, önce filmi anlatalım kısaca.. ;)


Yıl 1942. Hitler tüm dünyaya zulmetmekte. Ve pek tabiki dünyanın kurtarıcısı (!) olan Amerika bu duruma bir dur demek için elinden gelen herşeyi yapmakta.. 
Steve Rogers diğer tüm erkekler gibi askere ve savaşa dahil olmak isteyen genç bir adam... Ama ne yaparsa yapsın onu bir türlü askere kabul etmiyorlar. Çünkü kendisi hem çok zayıf, hem çok ufak tefek, aynı zamanda çocukluğunda pek çok hastalık geçirmiş... Defalarca askere gitme isteği reddedilsede o türlü yollarla her seferinde şansını yeniden deniyor... Ve yine askerlik için muayene olduğu bir günde bir profesörle karşılaşıyor. Profesör ona yardım etme sözü veriyor ve ediyorda. 

 
Steve Rogers askere alındıktan sonra bazı eğitimlerden geçiyor. Komutanlarda dahil olmak üzere herkes onunla dalga geçiyor. Profesöre kızgın bakışlar atıyorlar hatta "Bu kadar ufak bir adamın burada ne işi var" gibilerinden ama olaylar hiçte bekledikleri gibi gelişmiyor. 


Amerikan devletinin yaptığı özel ve gizli bazı deneyler var. İşte bu profesörde en önemli deneylerden biri için Steve'i kobay olarak kullanıyor. 
 Vee süper gizli çalışma tabiki başarılı oluyor. Bizim ufak tefek, cılızlıktan nerdeyse ölecek olan azimli askerimiz, iri yarı, kaslı, yapılı bir adama dönüşüveriyor. Yani budan bahsediyorum...


Ardından da yaptığı ufak bir kahramanlık üzerine tüm Amerika bu gizemli adama odaklanıyor. Bir anda onu kahraman gibi görmeye başlıyorlar. Bizim uyanık devlet adamlarıda durur mu? Hemmen reklamlarda, filmlerde oynatıyorlar Steve'i. Pek çok yere konuşmaya çağırıyorlar. Bilgece, vatansever laflar etmesini falan istiyorlar. Birde klasik kahraman tarzı bir üniforma giydiriyorlar. Elinede üstünde Amerikan bayrağı renkleri olan bir kalkan veriyorlar. Sonrada bizim ufacıcık oğlan oluyor başımıza iri yarı "Kaptan Amerika" 

 
Bütün bunlar üzerine herkes bunu süs niyetine, sadece filmlerde oynayıp boy gösterecek kapasitede görmeye başlayınca Vatansever Amerikan askeri "Ben bunun için asker olmadım" diyip basıyor düşman topraklarını...


 Birde kötü karakterimiz var tabiki. Önce Almanya ve Hitler için çalışan, sonra tamamen aç gözlü olup tüm dünyayı kendince ele geçirmek isteyen şeytani şahsiyet Johann Schmidt. Ya da diğer adıyla Red Skull! Ve evet, buda bir Marvel karakteri.. Bu karakteride Matrix'in kötü adamı Ajan Smith'ide canlandıran Hugo Weaving canlandırmış... Adam hakkaten kötü rollere aşırı yakışıyo, tipi müsait :D

 Filmin Avengers'la bağlantısına gelince... Red Skull'un dünyayı ele geçirmek için kullandığı bir taş var. Çok değerli ve ışık saçan bir taş.. Bu taş Thor ve Avengers'ta kullanılan taşın ta kendisi! Yani Tanrılar diyarından gelme, özel yetenekleri bulunan bir taş. Red Skull'da bu taşı kullanarak silahlar üretiyor ve silahları kime ateşlerlerse o kişi anında ortadan kayboluyor. Hücrelerine ayrılıyo gibi bişey.. Peki bu taş, bu adamın eline nasıl geçmiş sorusuna ise şunu söyleyebilirim ki; hepsinide ben mi açıkliyim arkadaşım, izlede öğren.. :P :D 

Birde bu serinin olmazsa olmaz adamı Nick Fury yine arada bir kendini gösteriyor. Sonlara doğru birde sonda jenerikten sonra yine ortaya çıkıyor ve Captain America'ya yolunu bulmasında yardım ediyor. Adam jenerik arkası oyuncusu resmen! Jenerik bittikten sonra bi kendini göstermezse içi rahat etmiyo :D



Son olarak filme dair en merak ettiğim kısım şu: Normalde yapılı ve kaslı olan Chris Evans'ı nasıl olduda bu kadar ufak tefek ve zayıf gösterdiler? İzlediğimden beri hala bunu düşünürüm. Ve asıl güzel olanı, göze batan, saçma görünen hiç birşey yok. Hakkaten zayıfmışta, bir anda kaslı bi adama dönüşmüş izlenimini başarıyla veriyolar.
Onun dışında genel olarak ve objektif gözle bakarsam film fena değil. Klasik Hollywood filmi işte. Görsellik anlamında zaten sözüm yokta, sıkılmadılar bi türlü bu tür kahraman filmlerinden.. 
Konu açısından çok büyük beklentilere girmenizi tavsiye etmem. Ama eski dönem görüntüleri son derece başarılı. 
Eğer Avengers'ı net bi şekilde anlamak istiyosanız, Iron Man'in sürekli " yaşlısın sen, saygı göstermeliyim, dede" gibi sözlerle dalga geçtiği, kahramanlardan biri olan Kaptan Amerika'nın filminide izlemelisiniz tabi...

Not: Onun neden dede dediğini anlatmicam işte. :P


4 yorum:

  1. bunuda izlemistim :D Benim gibi aksiyon bilimkurgu severler için gayet iyi bi yapım :D yinede dediğin gibi buram buram reklam kokuyo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi güzel. Sadece Chris Evans için bile izlenirde yinede diğerleri kadar ısınamadım işte. Nedenimde malum.. :D

      Sil
  2. Ben de Yenilmezlerin sinemasına gitmiştim ama ben tam tersi filmi izledikten sonra alakalı filmleri de izleyeyim dedim :D Chris Evansı severim zati Fantastik Dörtlüden beri o yüzden bu filmi de izleyeceğim güzel bir tanıtım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı ters durum bende de mevcut. Önce Yenilmezler'i izledim, sonra diğerlerini izlemeye başladım :D Bunları bitiriyim Yenilmezler'i bidaha izlemem lazım..
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)

      Sil