Kaç kişi ziyaret etmiş?

27 Mayıs 2012 Pazar

Bu Diziyi İzlemeyen Uzak Doğu Fanlarını Dövüyolarmış!...

Eveet efendim, Marvel filmlerinin yazı dizisine başlamış olduğum halde, hala diğer filmleri izleyemediğim için devamını getiremiyorum. Captain America'ya başladımda vakitsizlikten bir türlü sonlandıramadım... Bende dedimki madem Marvel'a devam edemiyorum bende geçenlerde jet gibi izleyip bitirdiğim ilk Japon dizisinden bahsedeyim az biraz... Pek çok Uzakdoğu severin izlediği bir dizidir kendileri, hatta izlemeyeni dövüyolarmış.. :P :D
Neyden mi bahsediyorum: Tabiki "Hanazakari No Kimitachi e", yani Türkçe ismiyle "Yakışıklılar Cenneti"

Öncelikle uzuun bir kuyruk olmuş, sırada izlenmeyi bekleyen Kore dizilerini bırakıpta neden Japon dizisine geçtiğimi şöyle açıklayayım: Bunun tek suçlusu öncesinde Crows Zero'da izlediğim, başrol oyuncumuz Oguri Shun'un bu dizidede yine başrolü kapmış olması.. Ee söz konusu Oguri'yse izlememek olmazdı. İyikide izlemişim, sayesinde bol bol kahkaha attım..


Dizimiz lise dizisi.. Ama bu liseyi diğerlerinden farlı kılan bir özelliği var: Oda, okula öğrenciler sınavla veya puanla değil yakışıklılıklarıyla girebiliyorlar. Adının kaynağıda bu zaten:Yakışıklılar Cenneti.. :D
Ashiya Mizuki adında bir kız, bir gün erkek kılığına girerek bu okula kaydını yaptırıyor. Erkek kılığına girme nedeni okuldaki yakışıklı erkekleri tavlamak değil tabiki... Anlatırsam bütün özelliğini yitireceğini düşündüğüm bir nedenden ötürü bunu yapmak zorunda kalıyor demek yeterli.. Olaylarda tamamen Mizuki ve sınıf arkadaşlar arasında cereyan ediyor.. 
Bu okulda doğru düzgün ders yapılmamaktadır. Sürekli festivaller, sürekli eğlenceler, yarışmalar düzenlenir. Amaç bellidir: Bu çocuklara ilerde unutamayacakları anılar yaşatmak ve okul bittiğinde orayı hep güzel bir yer olarak hatırlamalarını sağlamak.. Çok tatlı bi müdire varda. Onun sayesinde burası böyle bi okul olmuş sanırım.. :)
Bu diziyi bu kadar eğlenceli yapan şeye gelince... Fotoğraftanda gördüğünüz üzere kalabalık bir kadrosu var dizinin.. Hepsi olmasada büyük bir çoğunluğu ön planda hemde.. Senarist bu konuda çok başarılı bir iş çıkarmış. Karakterlerin her birine bambaşka bir tip oturtmuş. Hepsi birbirinden anormal, abzürt, ilginç ve komik.. Buda diziyi çok daha eğlenceli yapmış..

Yukarda görmüş olduğunuz fotoğraf dizinin üç başrol oyuncusu olur. Ortadaki erkek kılığına girmiş kızımız Ashiya Mizuki. Sağdaki ise Oguri Shun'un canlandırdığı Sano.. Soldakine gelinceee... İşte o çocuk bütün dizi boyunca gülmekten karnıma ağrılar girmesine neden olan, bünyesinde yüksek dozda sevimlilik barındıran sempatik adam Nakatsu! Onu ayrıca uzuun uzun anlatıcam ama önce Sano'dan bahsedeyim kısaca.. 
İşte Ashiya'nın uğruna erkek kılığına girdiği yakışıklı, cool, karizmatik, sportif genç Sano! Önceki yazılarımdan birinde bahsettiğim Crows Zero filmininde başrol oyuncusudur aynı zamanda kendileri.. Sano zamanında yüksek atlamayla ilgilenmiş hatta çeşitli başarılar elde etmiş bir gençtir. Başına gelen bir olaydan ötürü yüksek atlamaya küsünce, yüzü asık, arkadaş gruplarına girmeyen, hep kendi halinde takılan bir çocuk oluvermiştir... Taki Ashiya'yla tanışana kadar...

 
İşte benim bir numaralı adamım Nakatsu! Onun en belirgin özelliği sürekli kendi kendine içinden konuşması ve bunu yaparkende el hareketleri ve tavırlarıyla içinden söylediklerini desteklemesi.. Bu kadar içten konuşmayada dudakları hiç kıpırdamaz yalnız.. Sadece gülümser, somurtur, düşünür. Deli gibi mimik yapar! Bizim bahtsız Nakatsu'muz Ashiya'yla önce çok güzel bi arkadaşlık kurar. Ama bu arkadaşlığın altında çok farklı nedenler yatmaktadır.. Ne yazık ki Nakatsu, Ashiya'ya aşık oluvermiştir. Bu uğurda Sano'yla tatlı sert kapışırlar hatta. Ki bu sahneleri izlemeye doyum olmuyodu... Nakatsu'nun olduğu her sahne için aynı şeyi söyleyebilirim hatta...


Uzun süre kendi kendini yer. "Ben homo değilim" diye diye bi hal olur. Kendinden şüphelenir, etrafından çekinir, alakasız bir anda bile "Homo janai" (Homo değilim) diye bağırır... Ama nafile.. Yinede Ashiya'ya aşık olmaktan kendini alamamıştır. Bu kadar şebek olmasına rağmen o duygusal anları bile o kadar güzel verir ki izleyiciye, onunla birlikte sizinde gözleriniz dolar... 


Bir sürü dizisi ve filmi var ve ben hepsini izlemek istiyorum. Çünkü gerçekten çok yetenekli bi çocuk. Başrolde Ashiya ve Sano olmasına rağmen, bana göre dizinin tek başrolü Nakatsu'dur! Onun renkli kişiliğinin yanında diğerleri pasif kalıyodu.. 
Toma İkuta, çocukluktan beri oyunculuk yaptığı için kendini fazlasıyla geliştirmiş belliki...

Bahsetmezsem ayıp ederim... Okul yatılı bi okul olduğu için üç farklı yurda sahip. Bu yurtların üçününde başında yurt başkanları var ki yurt başkanlarıda üst sınıflardan seçilmiş öğrenciler...
1. Yurt: Lideri fotoğrafta sağdaki önü açık şahsiyettir. Çok sportif bi yurttur, sürekli dövüş sanatları ve sportif faaliyetlerle ilgilenirler. Onun için kendisi bu şekilde kaslıdır ve kaslarını her fırsatta göstermeye pek bi meraklıdır.
2. Yurt: Ortadaki yakışıklı şahsiyet Nanba ikinci yurdun lideridir. Aşırı çapkındır, pek çok kızın kalbini rahatlıkla çalabilmek gibi bir yeteneği vardır, aynı anda pek çok kızı idare edebilir. Sano, Ashiya, Nakatsu'nunda yurdu 2. yurttur. Çünkü aralarında en normalleri bunlardır. :D
3. Yurt: Soldaki sakin görünümlü vatandaşta üçüncü yurdun lideridir. Fotoğraftaki duruşuna sakın aldanmayın! Dizinin en abzürt karakterlerindendir kendisi. Sık sık sanatsal faliyetlerle ilgilenirler. Dans, tiyatro, bale.. Sanata dair ne ararsanız onlarda mevcuttur. Birde büyücü yanı vardır hatta bu liderin. Sürekli içine birilerinin ruhu girer, çarpılır, yamulur falan. Dizinin abzürt kısmının hakkını en güzel veren şahsiyetlerden biridir kendisi :D


İşte bu üç yurt müsabakalarda sürekli birbirlerine karşı yarışsalarda ciddi bir şey söz konusu olduğunda liderlik özelliklerini çok güzel kullanırlar. Ağırbaşlı bir şekilde sorunlara çözüm getirirler ve yurtlarında kalan insanlara karşı süper abilik yaparlar. Bunu en iyi başaran kişide Nanba'dır. Bazı durumlardaki sakin ve ağırbaşlı hallerine hayrandım. Nanba'yıda Japonya'nın ünlü oyuncularından birisi olan Hiro Mizushima canlandırıyor. 

Bide bide son olarak Kayashima Taiki varki.. Oda dizinin en tatlı karakterlerinden biriydi. Çok güzel bi yüreğe sahip olmasının yanında kendisi ruhlarla ve hayaletlerle konuşma özelliğine sahiptir. Birde insanların ruh halleri iyi mi kötü mü hemen anlayabilir. Etraflarında oluşan bir hale gördüğünü söyler sürekli. Ki arada bir bu haleler biz izleyicilerede gösterilir.. "Ne güzel bir hale", "Ne şeytanca bir hale" şeklinde tanımlar bide bunları. Ellerini öyle yapınca o haleleri görüyo zannedersem, o kadar hoşumuza gittiki arkadaşla selamlaşma şeklimiz bu oldu. Elleri bu şekil havaya kaldırıp selam veriyoruz :D Çok tatlı bi karakter olmuş yaa, acayip sevdiriyo kendini..

Müdirenin yardımcısı, okulun gay doktoru, doktordan fazlasıyla hoşlanan okul fotoğrafçısı abla, Nanba'dan hoşlanan gay çocuk (yurt ve oda arkadaşı aynı zamanda), güzel ve tatlı çocuk Sekime, yüksek atlamada Sano'yla sürekli rekabet halinde olan Kayashima, erkekleri kendi çaplarında sahiplenmiş kız grubu Hibari ve dörtlüsü ve daha diğerleri... O kadar çoklar ki, anlat anlat bitmiyo.. :D


Kısaca dizinin hikayesi ve az buçuk karakterler bu şekilde... Konusu itibariyle klasiktir aslında. Ama hocaların bize okulda söylediği bi söz vardır. Bu tür durumlarda hep o gelir aklıma: "Konunuz basit ve klasik olabilir, asıl önemli olan onu kendi bakış açınızla, farklı açılardan verebilmek..." 
İşte bu dizide basit bir konuyu öyle eğlenceli ve sürükleyici vermişki, bugüne kadar en çabuk bitirdiğim dizilerdendir kendisi... Abzürt komedinin en güzel örneklerindendir ayrıca. Abzürt komedi sevmiyosanız hiç izlemeyin bu diziyi..
İşin özü Yakışıklılar Cenneti güzeldi, eğlencelidir. Öyle olağanüstü şeyler beklemediğiniz sürece izlerken sizi son derece eğlendirir. Eğlendirmesinin yanında öğrencilerin arasındaki dostluk ve dayanışma, müdire hanımın onlara bakış açısı, düşünce yapısı.. Bu saydıklarım kaliteli oyuncularlada birleşinde ortaya böyle bir dizi çıkıyor işte..
Vee son olarak Nakatsu'nun komik hallerinin bir araya getirildiği bir video.. İnşallah kopya verecek bişey yoktur, netim zayıf hepsini izleyemedim çünkü.. :D


14 yorum:

  1. kuzu nakatsu yalnız senin değil bu diziyi izleyen tüm herkesin gönlünde taht kurdu :D çatlak ya hatırladıkça karnıma ağrılar giriyo :D Kendi kendine gelin güvey olması, hayaller kurması... Bambaşka biri o :D Bu sıralar bu diziyi koreliler daha doğrusu sm şirketi çekmeye başlıcak. Ashia yı fxden biri oynıcakmış. Sano ise shineeden minho. Merakla beklediğim nakatsu kim olucak. Sm den çıksa çıksa shineeden onew çıkar o rolün hakkını verecek :D merakla bekliyorum japonlar kadar komık olmasada yeterince duygu yüklü olacağına eminim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu bende okudum ve merakla bekliyorum. Nakatsu'yu oynayacak kişinin çok sağlam bi oyuncu olması gerekiyo ama.. Onun üzerine yakıştığı gibi, bu rol kolay kolay bi başkasına yakışmaz gibime geliyo.. :)Onew'i seçerlerde başaramazsa yazık olur güzelim çocuğa :D
      İzlediğimden beri deli gibi hakkında araştırma yapıyorum yaa. Acayip hoşuma gitti. Diğer yapımlarınıda izlemek istiyorum hatta! :D

      Sil
  2. SMDEN O ROLÜ BİTEK ONEW KALDIRI GİBİME GELİYO :D O HAYALLER O MİMİKLER Bİ TEK ONEW GİBİ GÜLÜMSEMEYİ GERÇEKTEN BİLEN BİRİNE YAKISIR :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantıklı.. :D Elimizdekileri kullanmak zorundaysak dediğin gibi SM'den en mantıklı kişi o olur zaten. Keşke Kore yapımında da o rolü yine Toma İkuta oynasa.. :D

      Sil
    2. Kuzu emin ol arada büyük farklar oloacak çünkü japonlarla korelilerin meseleyi ele alıs biçimleri çok farklı :D nakatsuyu you are beautifuldaki jeremy (hong ki) kadar kaliteli biçimde yansıtsalar bile yeter. İkuta kadar uçuk fikirli bi karakter kore yapımına pek oturmaz. Japonların tepkileri bile apayrı bi mevzu :D Daha duygusal bi yapım olacak diye düsünüyorum. Japonlar kadar sınırları zorlayamazlar hehe

      Sil
    3. Aynen aynen. Diziyi izlerken başlarda aklıma hep Jeremy geliyodu. Onun kadar olsa razıyım bende. Japonlarınki abzürt komediydi zaten yaa, Kore o kadar abzürtleşemiyo dediğin gibi. Dizininde en büyük özelliği o abzürtlüğüydü ama.. Çok merak ediyorum yaa, bakalım ellerine yüzlerine mi bulaştırıcaklar yoksa konuyu farklı bi bakış açısıyla ele alarak başarılı bi iş mi çıkarıcaklar... :)

      Sil
  3. Saraç yazını çok beğendim Ellerine sağlık
    Merak edip izlediğim ilk uzakdoğu dizisi kendisi ve gerçekten ne kadar garip bulduysam o kadar da eğlenceli buldum diziyi özellikle üstünde durduğun nakatsu öldürdü beni o diziden sonra hayranı oldum ölüyordum bitiyordum ona tabi kızımız büyük oyunculuk becerisiyle hayranlığımı kazanmıştır
    Özellikle Sano nun içince yanındaki kişiyi öpme kısımları çok hoşuma gitmişti Nakatsunun kendini Mizukinin önüne atması

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim. :)
      Bu diziyi diğerlerinden farklı yapanda bu tuhaf tarafı zannedersem. Bende acayip eğlenmiştim izlerken. Halada arada açıp bakarım bölümlerine.
      Nakatsu'yu söylemeye bile gerek yok. Diziden sonra az araştırma yapmadım onunla ilgili :)

      Sil
  4. Crows Zero sayesinde yolum düştü bu bloga. Çok sevdim, içim ısındı. Takibimdesiniz efenim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Crows Zero Can'dır! :D Güzel bişeye vesile olmuş, çok memnun oldum, hoşgeldiniz o zaman efenim.. :D

      Sil
  5. Dövülmekten son anda kurtulan ben:D

    3 bölüm izleyip sıkılıp bırakan ben saraçımın izle telkiniyle bölümlere devam edip herkez gibi benden de tam puan alan bir dizidir:D

    Başta oyuncular çok itici gelsede özellike sano,ama sonradan hepisini sevdim şeytan tüyü var bu japonlarda canım:D

    KOre versiyonu çıkacağını şimdi öğrendim,mizukiyi amber oynasın erkek gibi kız nasıl olsa ama minhoyla yakışırlarmı bilmem:D

    nakatsu dan bitane daha bulamazlar bence:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda bitirdin mi :D Çok şükür :D
      Çok eğlenceli bi diziydi yaa, hala Nakatsu'yu hatırladıkça bile gülesim geliyo.. Ben Sano'yu önceden tanıyıp sevdiğim için, dizidede otomatik olarak sevmiştim zaten.. :D

      Kore versiyonu olacağından beri bende aynı şeyi söylüyorum: Nakatsu gibi olamaz kimse kolay kolay. Onun mimikleri, tavırları, tarzı gibisini yapamazlar gibime geliyo. Aşırı sevdirdi o karakter kendini.. İnşallah yanıltırlar beni :D

      Bide Mizuki'ye Amber çok sert kalır yaa, o tam erkek, kıza çeviremezlerde :D :D

      Sil
  6. yorumlarınız çok hoşuma gitti kızlar inşallah izlemeye yarın başlıycam ben kore versiyonunu izlemiştim to the beatiful you ' yu gerçekten şahaneydi bayılmıştım.Nakatsu ' yu çok övmüşsünüz merak ettim cidden .Başrol çocuk biraz gıcık gibi görünüyo ama izledikçe sevicem herhalde:D kore versiyonunda minho çok tatlıydı onun için izlemiştim acaba onun kadar güzel olabilecekmi verdiğiniz bilgiler için teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben önce Japon'unu ardından Kore versiyonunu izlediğim için rahatlıkla bu konuda yorum yapabilirim sanırım. :)
      Öncelikle şöyle söyliyim, Japon versiyonu, içinde çok daha renkli ve çok daha çılgın karakterler barındırıyo. Bide Kore versiyonu daha duygusal yaklaşmış olaya. Aşk çok ön planda ama Japon'da komedi daha ağır ve buda diziyi çok daha eğlenceli yapıyo.
      Son olarak, benim gözümde Nakatsu'nun da yoğun katkılarıyla Japon versiyonu çok daha müthiştir. :)

      Sil