Kaç kişi ziyaret etmiş?

17 Ocak 2013 Perşembe

Hayatımda Gördüğüm En Akıllı Aptal: Rancho!!

Birazdan okuyacağınız bu yazıyı, bir zamanlar "Hint sinemasını sevmiyorum, çok saçma filmleri var" diyen ve sonradan fena halde yanıldığını fark eden biri yazdı. Her şeyden önce, ön yargım yüzünden özür dilerim Bollywood!



Tanıtacağımız filmin adı 3 Idiots, yani 3 Aptal... Film, tamamen Hindistan'ın eğitim sistemine eleştiri amaçlı yapılmış. Ama izledikçe anlıyorsunuz ki, Hindistan'da yaşanan tüm eğitim sorunları aslında dünyayla aynı doğrultuda... Ben eminim ki, izleyen herkes, kendinden bir şey mutlaka buluyordur bu filmde...


"Doğduğumuzdan beri bize hayatın bir yarış olduğu söylendi. Hızlı koşmazsan ezilirsin. Hatta dünyaya gelirken bile 300 milyon sperm arasında bir yarış vardır."

Film Raju ve Farhan isimli iki adamın aldıkları bir telefon üzerine aceleyle bir yere gitmeleriyle başlıyor. Biri havalanmış uçağı, numara yaparak indiriyor, diğeri aceleden evden çıkarken pantolonunu unutuyor hatta. Nedeni ise mezun oldukları gün ortadan kaybolan çok sevdikleri dostları Rancho'nun bulunduğu haberini almış olmaları...


Amir Khan'ın canlandırdığı son derece zeki, aynı zamanda eğlenceli bir karakter, 'Rancho' Shamaldas Chanchad. En az adı kadar tuhaf bir adam aslında Rancho. Müthiş bir pratik zekaya sahip. Ezberci eğitim sistemine bir tepki olarak doğmuş adeta. Sorduğu soruya kitaptaki tanımın aynısını isteyen hocasını bozması, kitaplara ihtiyaç duymadan her şeyi zekasıyla halletmesi, işine duyduğu muhteşem aşkı ve arkadaşlarına verdiği o unutulmaz hayat dersleriyle bir anda çok farklı bir adam oluveriyor Rancho izleyicinin gözünde. Arkadaşları içinde öyle tabi... Keşke geçek hayatta böyle bir adam yaşasa da, benim arkadaşım olsa diyesiniz geliyor hatta.


"Rancho: Eğer Michael Jackson'ın babası onu boksör olmak için zorlasaydı, veya Muhammed Ali'nin babası onu bir şarkıcı olmaya zorlasaydı, faciayı düşünsene! Fotoğrafı seviyorsun ama makinalarla evleniyorsun."


Farhan Qureshi'nin, doğduğu gün ailesi tarafından karar verilmiş mesleğine... Bütün hayatı boyunca da hep ailesi ne istediyse onu yapmış, kimse ona fikrini sormamış. Okul konusunda da aynı şey geçerli... Onun doğa fotoğrafçılığına merakı var, ama ailesinin kararı üzerine makina mühendisi olmak için gidiyor Imperial Kolejine. Kolej dediğimde üniversite işte... Burası yatılı bir okul olduğundan Rancho'yla aynı odada kalıyor Farhan. Ardından başlıyor o unutulmaz maceraları...


Raju Rastogi ise ailesinin maddi durumu son derece kötü olduğu için doğru düzgün bir iş bulmak zorunda olan ve fazlasıyla batıl inancı olan biri. Aslında batıl inançla bir yere gelemeyeceğini, hayatta çok daha önemli şeylerin olduğunu yine bizim Rancho öğretiyor ona...
Viru'yla yaptığı konuşma sonrası mezun olamayacağı korkusu yüzünden üzerindeki baskıya dayanamayıp intihar eden bir arkadaşlarının cenazesinde, Rancho'nun yağmur altında Viru'ya söylediği sözler unutulmazdır benim için.



"Rancho: İyi haberler var efendim! Polis ve Joy'un babası ipucu bulamamış. Herkes bunun intihar olduğunu düşünüyor. Ölüm sonrası raporuna göre, ölüm nedeni: nefes borusu üzerine şiddetli baskı sonucu boğulma. Tüm düşünülen boğazına yapılan basıncın onu öldürdüğü. Ya son dört yıldır yaşadığı zihinsel baskıya ne diyeceksiniz? Bu raporda eksik. Mühendisler akıllı adamlardır. Zihinsel basıncı ölçmek için bir makine yapmadılar. Eğer yapılsaydı, herkes bilecekti ki, bu intihar değil, bir cinayettir. "


İşte biz bu üç gencin birbirinden ilginç, acıklı, eğlenceli hikayelerini izliyoruz film boyunca. Okul müdürleri, çılgın, kendini beğenmiş, her konuda hep bir numara olmak isteyen, peltek Viru'nun (onların deyimiyle Virüs) onları birer aptal gibi görmesine inat, Rancho'nun hep aksini ispatladığı bir filmdir bu. Bizim eğitim bakanının, tavsiye üzerine izlediği ve ardından çok etkilenip, tüm çalışanlarına izlettiği bir filmdir hatta. Her konuda örnek alınacak, eğitim sistemine en ağır eleştirilerden biridir.
Son olarak zor durumda kaldıkları her an kalplerini rahatlatmak için söyledikleri o meşhur sözle bitiriyorum yazımı: "All iz well" (Herşey yolunda)

"Mükemmeli izle. Başarı seni takip edecektir. "

4 yorum:

  1. Youuu!!Bollywoda karşı ön yargılıydın heee,senden bunu beklemezdim yaa,bir sinema televizyon okuyan birinden hemde^^Cık cık cık Hint sineması benim ilk göz ağrılarımdan biridir:D Daha evde net yokken , Tvde çıkan hint filmlerin abonesiydim:D

    Bende geçenlerde izledim ama senin yorumun okuyunca tekrardan izleyesim geldi:)Anlatımın süper,bende de biraz beceri olaydı yaa^^


    Bizim eğitim bakanı izlemiş mi gerşekteno_O



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önyargım sinema-tv'den sonra bitti zaten. Devdas'la değişti herşey. :D
      Estağfurullah kuzum, beğenmene ve böyle düşünmene çok sevindim. Bu filmi 3 defa izledim sanırım. Fazla güzel. Ve evet eğitim bakanı filmi izliyip çok etkileniyo. Herkese tavsiye ediyo bide yetmiyo özellikle izletiyo. :))

      Sil
    2. DEVDASSS Ahh eskilerr unutulmayanlar,Çook önceden Tvde izlemiştimm^^

      Sil
  2. bu film bi muhtesem :) izledigim en iyi film

    YanıtlaSil