Kaç kişi ziyaret etmiş?

1 Ocak 2012 Pazar

Aksiyonu Bol Seri: Fast and The Furious...

Fast and Furious serisini izleyenler bilir. Görsel açıdan fazlaca zengin, içinde hem komedi hem aksiyon, hem yarış olan, gaayet güzel bir seridir kendisi.
Serinin beşinci filmi olan Fast Five'ı bütün bir film boyunca ağzım açık izledim. O görsellik, o senaryo, o gerçekçilik ve tabiki o oyunculuğu kolay kolay hiç bir filmde göremezsiniz çünkü... Şimdi kısaca seriden bahsetmek istiyorum...

The Fast and The Furious 

Vin Diesel rüzgarı "Dominic" karakteriyle daha ilk filmden yani 2001 yapımı The Fast and the Furious filmiyle sizi etkisi altına alıveriyor. Ona Paul Walker, Michelle Rodriguez eşlik ediyor. Film, onn numara yarış ve aksiyon sahneleriyle baya baya sevdiriyor kendini. İlk filmimizde Brian O'Conner (Paul Walker) polis. Ama bazı nedenlerden ötürü polisliği bırakmak zorunda kalıyor. Konusunu pek hatırlamadığım için geçiyorum diğer filme.

2 Fast 2 Furious


Serinin 2003 yapımı Vin Diesel'siz ikinci filmi... Paul Walker yine başrolde. Ona ek olarakta bu filmde Eva Mendes'i görüyoruz.
"Brian O'Connor (Paul Walker) artık polisliği bırakmıştır. Ancak hükümet tarafından özel bir görev için Miami'ye gönderilmesi ve gizli ajan olarak bir çetenin içine sızmasına karar verilir. Böylece yanına eski arkadaşı Roman Pearce'ı da alarak, şehrin en tehlikeli uyuşturucu çetelerinden birinde sürücü olarak görev almaya başlarlar.
Monica (Eva Mendes) adındaki bir başka kadın ajan ise çoktan çetenin lideri Verone'un sevgilisi olarak içeri sızmıştır bile. Gün geçtikçe çete içinde güven kazanan Brian ve Roman'ın, eğer çeteyi suç üstü yakalayarak  adalete teslim ederlerse daha önceki suçlarından aldıkları tüm cezaları silinecektir.."
Kısaca hikayemiz bu şekilde. Gelelim serinin 3. filmine...

Fast and the Furious Tokyo Drift

Serinin en sevdiğim filmlerinden olan Tokyo Drift 2006 yapımı... Hayır bu filmi bu kadar sevmemin Tokyo veya Uzak Doğu'da, çekik gözlü abilerle çekilmiş olmasıyla alakası yok, hayır... Tamam belki etkilemiş olabilir ama ben filmi herşeyiyle sevdim, sadece Tokyo için değil, kabul etmiyorum...  :D
Gerçekten bu filmi kaç defa izledim bilmiyorum, zaten defalarca televizyonda da verildi ve bizimkiler izlerken bende onlarla her seferinde izleyiverdim, hep onların suçu... :D
Rengarenk ve kalabalık Tokyo sokaklarına, yarış ve drift dünyasının serseri gençlerinin içine, zaten annesinin yarış sevdasından bıktığı için Japonya'ya, babasının yanına göndermiş olduğu bir genci bırakırsanız ne olur? Tabi ki bu filmdekilerin aynısı olur... :)
Şunu belirtmeliyim ki, oyuncular açısından bu film diğerlerinden farklı... Eski oyuncuların hemen hemen hiçbiri yok. Yan rollerden bi kaç kişi vardıysa da ben dikkat etmemişim. :) Bide bide son sahnede Vin Diesel kendini gösteriyo o kadar... ;)
Başrolde Lucas Black'i, Sean Boswell karakteriyle görüyoruz. Annesinin uğraşmaktan sıkıldığı, yarış sevdası yüzünden sürekli tutuklanan bir gençtir kendisi. Anneside çareyi onu Japonya'da yaşayan babasının yanına göndermekte bulur. Gelin görünki aynı tutku Sean'ı Tokyo'da da bulur. Ama bu yarışlar pek Sean'ın bildiği türden yarışlar değildir malesef. Burda yapılanlar Drift'tir... Filmin oyununu oynayanlar bilirler nasıl bişi olduğunu. Ben çok severek oynardım...
Sung Kang yaani filmdeki adıyla Han Seoul-Oh var bide... Şimdi farkettimki filmde de Kore ismi kullanılmış. Kendisi Korelidir zaten. Ama Tokyo Drift'te oynuyo olunca orda Japon olduğunu düşünmüştüm, yanılmışım... :)) Filmin en sevdiğim karakteridir kendisi (ne tesadüf) :D O baygın bakışları, elinden hiç düşürmediği çerezleri ve soğukkanlı tavırlarıyla kendisini fazlasıyla sevdiriyo, ben napayım.. :)) Sean'a her konuda çok yardımı dokunur. Han, drifti, Sean'a öğreten insandır.
Son olarak filmde muhteşem müzikler kullanılmıştı. Uzuun zaman dinledim, halada sıkılmadan dinleyebiliyorum. Özellikle Teriyaki Boyz'un bi şarkısı var ki... Tavsiye ederim :)

Fast & Furious


Bu filmi pek hatırlamadığım için çok bişey yazmicam. Sadece afişten de anlaşılacağı üzere Vin Diesel, Paul Walker ve Michelle Rodriguez yeniden sahalara dönüyo.. :) Bidee Brian ve Dom arasında ki rekabet ve düşmanlık bu filmle sona eriyo... Düşmanlar ortak olunca haliyle işbirliği yapmak zorunda kalıyolar... :)) Bu arada söylemeyi unuttum, film 2009 yapımı...
Veee geldik serinin son filmine...

Fast Five


Serinin son ve bence enn güzel filmidir Fast Five... Oyuncu zenginliği, sahnelerin kalitesi, aksiyon ve yarışın bolluğu, oyuncuların rollerini fazlasıyla benimsemiş olması, şaşırtıcı finali ve tabiki konusunun sürükleyiciliğiyle son derece başarılı olmuş aksiyon filmi Fast Five... Henüz birininde bu filme "yok ben beğenmedim, kötü olmuş" dediğini görmedim... Serinin geçmiş filimlerindeki oyuncuların pek çoğunu bu filmde görebilirsiniz. O kadar tatlı bi ekip oluşturmuşlar ki, aralarındaki atışmaları, esprileri, uyumlarını büyük bir zevkle izliyosunuz... (neden bilmiyorum ama ben farkında olmadan oyuncuların arasındaki uyuma çok dikkat ediyorum.) :)


İşte filme dahil olan oyunculardan biriside Dwayne Johnson... Her gördüğümde bu adam biraz daha irileşiyomuş gibime geliyo. Daha ne kadar kas yapıcak gerçekten hiç bilmiyorum... :)
Ama filme çook yakışmış. Vin Diesel gibi bi kas yığınının yanına yakışmış kendileri. :D
Bir seriden bahsetmeye kalkınca böyle uzun sürdü tabi. Yeter bu kadar. Yarış, heyecan, aksiyon ve araba sevenler hiç düşünmeden bu seriyi izlemeli. Zira ben ilk filmden son filme kadar arabaları büyüük bir hayranlıkla izledim... ;)

Dipnot: 2013'de Fast Six geliyomuş... ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder